SCHRIFTELIJKE VRAGEN AAN HET COLLEGEEx. artikel 43 Reglement van orde van de raad 2006
_________________________________________________________________________________ ANTWOORD van burgemeester en wethouders (verzonden d.d. 30 januari 2007 ). __________________________________________________________________________________ 1. Het is ons bekend dat helaas nog niet alle
pashouders uit de gemeentelijke doelgroepen persoonlijk bericht hebben gekregen
over de veranderingen bij de Regiotaxi. Wij zijn voor het informeren van deze
reizigers afhankelijk van het adressenbestand van de vorige vervoerder. Dit
bestand bleek verouderd,
de 12.000 adressen konden alleen handmatig worden gecontroleerd met de gegevens
in de gemeentelijke basisadministratie. Dat was niet meer mogelijk voor 1
januari 2007. Daarom
is ervoor gekozen eerst die mensen aan te schrijven die de afgelopen zes
maanden hebben gereisd. Ook deze gegevens zijn afkomstig van de vorige
vervoerder. Het blijkt dat niet alle reizigers in dit bestand waren opgenomen. 2. Mensen die het oude telefoonnummer bellen
horen een bericht met het nieuwe telefoonnummer. Ook de oude website verwijst
naar de nieuwe website. Mensen die tot de doelgroepen behoren krijgen als zij
het nieuwe nummer bellen een cliëntnummer waarmee zij
weer tegen gereduceerd tarief ritten kunnen bestellen. Daarnaast hebben wij informatie opgenomen in de Stadsberichten en zijn er advertenties geplaatst in regionale media. Het Zorgloket, de informatiewinkel en de seniorenwegwijzers zijn geïnformeerd zodat zij mensen goed verder kunnen helpen. 3. Het contract met de vorige vervoerder liep af
op 31 december 2006. Uitstellen zou betekenen dat wij voor enkele maanden een
nieuw contract met de vorige vervoerder zouden moeten sluiten. Na overleg bleek
dit voor alle partijen geen aantrekkelijk alternatief. 4. Wij controleren het volledige adressenbestand, zodat naar verwachting voor april alle doelgroepreizigers persoonlijk bericht en een nieuwe pas hebben ontvangen. Tot die tijd kunnen reizigers die nog geen informatie hebben ontvangen terecht bij de klantenservice van de Regiotaxi. | ||||||||||