Burger Partij Amersfoort ( BPA )

Fractie

 

College van B&W der Gemeente Amersfoort

T.a.v. mevrouw A. van Vliet-Kuiper

Stadhuisplein 1

3811 LM Amersfoort

Amersfoort, 24 november 2002

Geachte mevrouw van Vliet-Kuiper,

Op grond van artikel 37 Reglement van Orde voor de Raad, wil de Burger Partij Amersfoort ( BPA ) graag de volgende vragen aan het college van B&W stellen.

Inleiding:

De Burger Partij Amersfoort ( BPA ) krijgt meerdere signalen uit de Amersfoortse samenleving dat de Huisartsen Post in het Meander Ziekenhuis niet geheel adequaat functioneert. ]Deze Huisartsen Post wordt s'avonds en s'nachts telefonisch door twee mensen bedient en bestrijkt een gebied van meer dan 180.000 Burgers. Het komt vaak voor dat als men de telefonische optie "Spoed" kiest dat je dan meer dan 15 a 20 minuten moet wachten.

Het duurt dus vaak zeer lang voordat de telefoon beantwoord wordt, echter als men ter plaatse met een acute verwonding of klacht geholpen wil worden kan het vaak meer dan 30 a 45 minuten duren voor dat er adequate capaciteit beschikbaar is.

Vragen:

  1. Bent u als lokale overheid op de hoogte van deze ervaringen van Burgers met bedoelde Huisartsen Post ?
  2. Bent u ook van mening dat bedoelde telefonische en behandeltijden van bedoelde Huisartsen Post niet veel te lang zijn ?
  3. Wilt u als College van Amersfoort contact gaan leggen met het management van het Meander Ziekenhuis om bedoelde signalen en ervaringen van Burgers over te brengen om zodoende tot een kwaliteitsverbetering van de Meander Huisartsen Post te komen ?

In afwachting van uw spoedige schriftelijke beantwoording ( naast uw antwoord op papier, uw antwoord graag ook in een Word.doc aan : vanwegenjoh@hetnet.nl. )

Namens de Burger Partij Amersfoort ( BPA ),

Ing. J. ( Hans ) van Wegen, Fractie voorzitter BPA.



Gemeente Amersfoort

 

 Vragen

2002, nummer 91

 

 

Reg.nr. 916485

__________________________________________________________________________________

ANTWOORD van burgemeester en wethouders (verzonden d.d. .. 2002).

__________________________________________________________________________________

  1. Nee, tot op heden hebben ons geen klachten van burgers met betrekking tot de Huisartsenpost Eemland bereikt.
  2. Wij beschikken over onvoldoende informatie om hier een oordeel over te vellen. Op- of aanmerkingen of een klacht kunnen in eerste instantie worden gemeld bij de eigen huisarts.
  3. Wij zullen contact opnemen met het bestuur van de Coöperatieve Huisartsenpost Eemland om het door u opgevangen signaal over te brengen en zicht te krijgen op de ervaringen tot nu toe. Voor de volledigheid attenderen wij er op dat de gemeente geen toezicht voert over het werk van huisartsen. Patiënten van de huisartsenpost kunnen hun klachten eventueel bij de Stichting Ondersteuning Klachtenbehandeling Gezondheidszorg (Kaap Hoorndreef 62, 3562 AV Utrecht) deponeren.