18-03-2015: de BPA wil zo snel mogelijk een fysiek klachten loket en/of de Lokale Ombudsman terug

De stad Utrecht heeft inmiddels 600 klachten waarvan er veel in het Sociale Domein lopen.
De BPA wil voorkomen dat er in Amersfoort ook (steeds meer) Klachten over de WMO, Thuiszorg, enz. ontstaan.
Het is bekend dat een goed gesprek onder 4-ogen,van Burger tot een deskundig gemeentelijk persoon een verder escalatie en/of Klacht kan voorkomen
Daarom wil de BPA daarvoor met onmiddellijke ingang een fysiek loket in het gemeentehuis van Amersfoort inrichten.
Bij dit loket kunnen mensen die in de acute problemen komen door huisuitzettingen, verlies van baan en/of werk of andere medische/geestelijke oorzaken, (en daar met het wijkteam niet binnen 24 uur uit komen) hun Klacht onmiddellijk voorleggen. De BPA wil op deze manier in Amersfoort veel Klachten voorkomen.
Overigens: in de oprichtingsactie van de BPA staat sinds 1998 dat Amersfoort een gemeentelijke Ombudsman nodig heeft c.q. verdiend
zie verder deze Pdf

Bijlage(n):
![]() | De Stad Amersfoort - BPA wil weer een Ombudsman.pdf |